wtorek, 19 kwietnia 2011

Mięso na grilla w glazurze miodowej



Pierwszy grill u znajomych w tym roku został już zaliczony w ostatnią sobotę :) dlatego też postaram się poniżej przedstawić propozycję na grilla  w postaci karkówki i żeberek w glazurze miodowej.  U mnie nie wylądowało to jednak dziś na grillu, ale w piekarniku.


Składniki na marynatę:


5 ząbków czosnku
gałązka tymianku
gałązka majeranku
1 łyżeczka słodkiej papryki
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka imbiru
1 łyżeczka kminku
1 łyżeczka soli (użyłam morskiej)
2 grube plastry karkówki
2 porcje żeberek

Składniki na glazurę:


1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka pieprzu
1 łyżeczka ostrej papryki
3 łyżki miodu


Czosnek kroimy drobno lub przepuszczamy przez praskę, dodajemy resztę składników na marynatę, mieszamy, aby się połączyły, nacieramy tym mięso i zostawiamy na kilka godzin pod przykryciem w lodówce ( najlepiej gdy będą leżeć w marynacie całą noc)



Glazura- w garnku podgrzewamy miód, dosypujemy pieprz, cynamon i paprykę, doprowadzamy do wrzenia. Tak powstałą glazurą, posmarowałam moją karkówkę oraz żeberka - upiekłam w piekarniku, jeśli chodzi zaś o grilla, czynności są te same tylko że zamiast rozgrzewania piecyka rozgrzewamy grill :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz